59 проценти од испитаниците се сомневаат дека е можна транзиција кон електрични возила во временската рамка одредена од законодавците

Во изминатите шест месеци, во вестите од автомобилската индустрија доминираат информации кои сугерираат дека автомобилите со внатрешно согорување во ЕУ ќе изумрат веќе за 15 години.

ЕУ и Калифорнија беа подготвени да воведат нула ограничувања за емисија од 2035 година, а другите држави се подготвуваа да го следат примерот.

Ова им даде крилја на особено финансиски заинтересираните страниво областа на електромобилноста, кои веќе почнаа да слават.

Меѓутоа, стопирањето на плановите за ослободување од дизелите и бензинците до 2035 година сигурно ги најде затечени.

Сега, конечно, се повеќе луѓе почнуваат да зборуваат за проблемите. Германија и Италија се закануваат дека ќе ја поништат забраната за внатрешно согорување во Европа доколку не се направат отстапки за синтетичките горива што би можеле да го одржат жив моторот со внатрешно согорување, а сега се покажува дека повеќе од половина од анкетираните експерти од автомобилската индустрија веруваат дека масовното префрлање на електрични возила генерално е недостижно, барем не во регулаторните рокови.

Заедничко истражување спроведено од ABB Robotics and Automotive Manufacturing Solutions покажува дека 59 отсто од испитаниците се сомневаат дека транзицијата кон електрични возила е можна во временската рамка што ја одредуваат законодавците.

Наведените причини ги вклучуваат предизвиците со кои се соочува автомобилската индустрија при прилагодувањето на новиот синџир на снабдување со батерии, загриженоста за високите нивоа на потребни капитални инвестиции, недостигот на суровини и недостатокот на мрежен капацитет и инфраструктура за полнење.

Меѓу овие грижи, недостатокот на инфраструктура за полнење е наведен како најголема бариера, при што 26 отсто од испитаниците го рангирале како главна пречка за усвојување на електричните возила, додека 17 отсто посочиле дека проблемот е високата цена на електричните возила.

Скоро 600 учесници во истражувањето вклучувало експерти кои работат директно за производители на автомобили, плус добавувачи, инженери и менаџери вработени во автомобилската индустрија. Само 11 отсто веруваат дека се сите регионални цели за усвојување на електричните автомобили до 2030-40 година се реални.

Студијата исто така ги прашала истите експерти дали веруваат дека автомобилската индустрија може да обезбеди одржливо производство и резултатите се многу попозитивни, при што само 4 отсто сугерираат дека тоа нема да биде можно, но речиси една четвртина велат дека трошоците се предизвик за производителите.