Не е секогаш лесно да се препознае дали детето е надарено или не. Како што објаснува психологот Дејвид Палмер, не постои родител кој не би сакал неговото дете да има натпросечна интелигенција, па затоа повеќето од нив ги интересира кои симптоми откриваат дека се работи за надарена личност.

Иако симптомите се често суптилни, психологот нагласува дека одредени карактеристики се заеднички за секое надарено дете, барем за повеќето. Еден од нив се однесува на нивните говорни способности. Додека повеќето деца се способни да формираат препознатливи реченици и да разберат сложен јазик на околу две години, надарените деца често ги достигнуваат овие пресвртници порано.

Како што се приближуваат до училишна возраст, другите јазични вештини може да изгледаат понапредни или пософистицирани. Некои од карактеристиките на надареноста на кои треба да обрнеме внимание кога зборуваме за јазичниот развој на нашето дете вклучуваат развиен речник и способност за лесно учење нови зборови, склоност за брзо зборување, рана употреба на подолги, посложени, граматички точни реченици, како и интерес за читање.

Исто така, надарените деца покажуваат голема љубопитност и интерес за работите околу нив, а најчесто тоа не се интереси кои се во фокусот на нивните врсници. Сите деца имаат вродена желба за учење, а она што ги разликува надарените деца од другите е очигледната природна леснотија и радост со која го прават тоа. Нивниот мозок се чини дека е како сунѓер, кој без напор апсорбира нови информации и идеи.

Многу надарени деца се природни ученици и покажуваат некои од карактеристиките како што се способност за брзо и ефикасно учење, давање идеи без напор, независно пребарување на информации за теми од интерес, одлична меморија и ран развој на моторни вештини кои вклучуваат рамнотежа, координација и движење.

Извор



912

X