И BMW и Volkswagen се надеваат дека овие големи инвестиции ќе бидат доволни за да се одржи чекорот со Tesla

Пред 10 години, Tesla беше автомобилски исклучок со само еден модел и порака за нула емисии која просечниот купувач на автомобили сè уште не беше подготвен да ја слушне. Но, денес тие купувачи на автомобили и другите производители ја сфаќаат Tesla многу сериозно. Толку сериозно што два од најголемите и најпознатите брендови, BMW и Volkswagen, вложуваат милијарди долари во програмите за електрични автомобили за да бидат во чекор со американската компанија.

BMW, се разбира, беше предводеше на модерната EV револуција со субкомпактниот i3 претставен во 2013 година. Но, никогаш не ја искористи таа предност, претпочитајќи да се фокусира на хибридни автомобили наместо да развива електричен опсег.

Volkswagen, исто така, влезе во електричниот автомобилски свет со е-Golf во 2014 година, но скандалот „Дизелгејт“ кој следеше една година подоцна навистина ја убеди компанијата од Волфсбург да ја стави својата моќ зад електричната енергија.

Можеби долготрајниот срам од тој настан објаснува зошто од двете компании, Volkswagen, наместо BMW, е толку фокусиран на електричната иднина. BMW ги држи своите опции отворени, поддржува е-горива за да го продолжи животниот век на моторите со внатрешно согорување и развива автомобили со водород.

BMW очекува повеќе од 50 отсто од продажбата на нови автомобили да дојде од електрични возила многу пред нејзината внатрешна цел за 2030 година, и троши многу за да го оствари тоа.

BMW оваа недела откри дека издвоил рекордни 7,8 милијарди евра, или 5,5 отсто од својот приход, на капитални расходи, а вкупната инвестиција ќе се зголеми на потенцијално 11 отсто од приходите оваа година додека компанијата се подготвува да ја лансира новата генерација на електрични возила наречена Neue Klasse.

Но и таа инвестиција од 7,8 милијарди евра не е ништо во споредба со она што го инвестира Volkswagen. Според The ​​Wall Street Journal, компанијата објави дека ќе потроши 180 милијарди евра во текот на пет години, а две третини од тие пари ќе бидат наменети за развој на електрична и дигитална технологија на автомобили како новиот ID.2.

И BMW и Volkswagen ќе се надеваат дека овие големи инвестиции ќе бидат доволни за да се одржи чекор со Tesla, иако, особено за VW, компанијата на Илон Маск не е единствената закана. Кинеските електрични возила штотуку почнуваат да се инфилтрираат на западните пазари, но за пет години нивното присуство би можело да ги здружи силите со Tesla и другите западни производители.