Лифтбекот со име Model S е на пазарот веќе единаесет години, додека Model X околу осум години, па како веќе „стари“ модели заземаат само 5% од вкупната реализација на брендот Tesla

Тоа значи дека лани биле продадени 66.705 возила. Но, од друга страна, S и X сепак се моделите на Tesla кои носат најголем престиж, тие се најмоќните и најскапите во гамата, па компанијата продолжува да ги модернизира.

Последното значително затегнување на брчките се случи пред две години, па сега, споредувајќи ги тогашните модификации направени со новите, овие вторите изгледаат скромно и површно. Сепак, тие се значајни.

Главната работа е што кај повисоко позиционираните модели во портфолиото се појавува нова генерација на електроника под општото име Hardware 4. Оваа архитектура вклучува помоќен Samsung Exynos процесор, подобрени камери (а ги има и повеќе), како и нов Phoenix радар.

Токму новиот Hardware 4 ја донесува апликацијата на долгоочекуваното ажурирање (верзија 11) на софтверот FSD (Full Self-Driving), кој е дополнително изострен, иако ќе се применува и на веќе претставените Tesla модели кои обезбедуваат идентична електроника. Сепак, додека верзијата 11 се потпира само на одредени, избрани корисници, системот FSD сè уште има Бета статус.

Што се однесува до другите нови работи, ќе кажеме дека повторно во кабината се занимаваме со вообичаениот овален волан, а таа промена се издвојува како најважна. Инсталирањето на аголен волан започна во 2021 година на Model S и X, со што се најавува претстојната премиера на режимот на автопилот.

Но, самиот FSD систем доцнеше, па многу клиенти беа видно незадоволни од таквата форма на воланот, додека тјунерите се радуваа на неочекуваната можност, нудејќи широко конвенционални управувачки прстени за инсталација на неопремени возила на Tesla. Сега самиот производител понуди таков, да речеме нормален волан и го има како опција, но без доплата.

Најмоќните верзии, означени како Plaid, имаат нови влошки за сопирачките и се отпорни на топлина. Бојата на каросеријата наречена Multi-Coat Red е заменета со подлабока и потемна црвена наречена Ultra Red, која чини дополнителни 2,5 до 3 илјади американски долари. Основната боја, онаа за која не треба да ја ставате раката во џеб, останува бела, додека за црната е потребно да издвоите 1,5 илјади долари, а истото важи и за сината и сребрената боја.

Конечно, лифтбекот на Tesla Model S има нов стаклен покрив кој е потенок и посветол од порано. Овозможува и до пет пати повеќе светлина да стигне до патничката кабина, но истовремено нуди исто ниво на заштита од ултравиолетово зрачење, исто како и претходниот дел.

Конечно, најдоброто. Цените на возилата на Tesla ја изгубија својата малигност, што значи дека лифтбекот Model S е попристапен за 5 илјади американски долари, додека кросоверот Model X сега е достапен за цели 10 илјади зелени банкноти помалку. Основните верзии со два мотори со 679 коњски сили сега чинат 90.000 и 100.000 долари, соодветно. Цените се за американскиот пазар, а ќе додадеме дека таму модификациите со посакуваниот Plaid индекс и 1.034 коњски сили се нудат за цифра од 110 илјади долари.