Потрошувачка на гориво според патниот компјутер и вистинска потрошувачка кај некои автомобили многу се разликува

Германскиот авто-клуб ADAC ги тестирал разликите помеѓу просечната потрошувачка на патниот компјутер на автомобилот и вистинската потрошувачка на гориво. Потрошувачката прикажана на патниот компјутер често е неточна. Само околу една третина од сите модели покажуваат точни вредности. Каде се најголемите отстапувања?

Екраните во многу случаи не даваат точни вредности и покрај мерните сензори и компјутерската логика. Ова е заклучокот од опсежната проценка на ADAC спроведена на 80 модели на автомобили со различни типови на погони.

За проценката било искористено мерењето ADAC Ecotest. Тоа значи дека погонските профили и условите на околината секогаш биле исти за сите мерења, што е предуслов за компаративни анализи.

Седум возила, според проценката на ADAC, навистина даваат точни вредности на патниот компјутер. Тоа се: Kia Xceed 1.4 T-GDI, Mercedes B 250e, Mercedes A 200d, Opel Corsa 1.2 DI Turbo, Range Rover Evoque D150 и VW Polo GTI. Вградениот компјутер на уште 19 возила покажува вредности на потрошувачка кои отстапуваат за помалку од 2 проценти од измерената потрошувачка.

ADAC смета дека вградените компјутери кои не отстапуваат повеќе од 5 проценти нагоре или надолу се прифатливи како такви, додека границата за неисправен вграден компјутер е означена со отстапување од повеќе од 5 проценти. Отстапувањето од помалку од два проценти значи дека потрошувачката отстапува за приближно 0,1 литри, додека отстапувањето до 5 проценти е еднакво на отстапување од околу 0,3 литри во просек.

Интересно е што повеќето компјутери во возилата мамат во корист на возачот и покажуваат повеќе отколку што возилото реално троши. Примери: премиум модели – Audi Q2 35 TDI quattro, тој е најмалку прецизен. Додека неговиот вграден компјутер покажува потрошувачка од 6,6 литри дизел на 100 километри, неговата вистинска потрошувачка е 0,8 литри помалку. Тоа одговара на отстапување од 13,8 проценти. Помеѓу бензинците се издвојува BMW X5 xDrive 45e. Патниот компјутер на хибридот со бензински мотор покажува потрошувачка од еден литар повеќе, што е разлика од 9,4 проценти.

Во продолжение листата на тестирани модели, потрошувачка по патен компјутер, вистинска потрошувачка и отстапување:

Модел Потрошувачка според патен комјутер Реална потрошувачка Отстапување
Audi A1 citycarver 35 TFSI 7.0 6.9 -1.45%
Audi A4 Avant 40 TFSI 7.9 7.8 -1.28%
Audi Q3 Sportback 45 TFSI 9.1 8.8 -3.41%
BMW 118i Steptronic 6.9 6.7 -2.99%
BMW 218i Gran Coupé 6.7 6.4 -4.69%
BMW 330e 6.7 6.8 1.47%
BMW X5 xDrive45e 11.7 10.7 -9.35%
Ford Fiesta ST 1,5 EcoBoost 7.2 7.0 -2.86%
Ford Mustang 5,0 V8 10.3 10.5 1.90%
Honda Civic Type R GT 8.7 8.9 2.25%
Hyundai i10 1,0 5.4 5.5 1.82%
Hyundai i30 Fastback N 9.0 8.4 -7.14%
Hyundai IONIQ PHEV 5.5 5.2 -5.77%
Hyundai Kona 1,6 GDI Hybrid 6.2 6.0 -3.33%
KIA Niro PHEV 5.9 5.7 -3.51%
KIA XCeed 1,4 T-GDI 6.9 6.9 0.00%
Mazda 3 SKYACTIV-X 2,0 Hybrid 6.2 6.4 3.13%
Mercedes B250e 7.1 7.1 0.00%
Mercedes CLA 200 Shooting Brake 6.8 6.7 -1.49%
Opel Ampera E-REV 6.9 6.7 -2.99%
Opel Astra 1,2 DI Turbo 5.8 5.4 -7.41%
Opel Corsa 1,2 DI Turbo 6.6 6.4 -3.12%
Opel Corsa 1,2 DI Turbo A 5.4 5.4 0.00%
Peugeot 2008 1,2 PureTech 6.0 6.1 1.64%
Peugeot 208 1,2 PureTech 5.7 5.5 -3.64%
Peugeot 3008 1,6 Hybrid 7.8 7.7 -1.30%
Peugeot 508 SW PHEV 7.2 6.8 -5.88%
Porsche 911 Carrera S 10.8 10.0 -8.00%
Renault Captur TCe130 6.4 6.5 1.54%
Renault Clio TCe130 6.1 6.0 -1.67%
Seat Leon ST Cupra 8.3 7.8 -6.41%
SsangYong Tivoli 1,5 GDI-T 8.3 7.9 -5.06%
Subaru Forester 2,0ie 8.8 8.2 -7.32%
Subaru Levorg 2,0i 8.8 8.3 -6.02%
Subaru XV 2,0 ie 8.3 7.8 -6.41%
Toyota C-HR 2,0 Hybrid 5.7 5.4 -5.56%
Toyota Proace City 1,2 Turbo 7.2 7.1 -1.41%
Volvo V60 T6 Twin Engine 7.1 6.8 -4.41%
Volvo XC40 T5 Twin Engine 7.4 7.6 2.63%
Volvo XC60 B5 AWD 9.6 9.1 -5.49%
VW Golf 1,5 eTSI 6.5 6.1 -6.56%
VW Polo GTI DSG 7.3 7.3 0.00%
W T-Roc Cabrio 1,0 TSI 7.2 7.0 -2.86%