BMW на CES 2023 претстави концептен модел кој меѓу бројните иновации претставува и „head-up“ дисплеј кој се протега преку целото ветробранско стакло. Оваа технологија наскоро ќе се најде во сериско производство.

Групацијата BMW на Саемот за потрошувачка електроника (CES) 2023 година во Лас Вегас, ја сподели својата визија за идното дигитално искуство, и внатре и надвор од возилото,. BMW i Vision Dee е футуристичка лимузина со средна големина со целосно нов дизајн правец од BMW.

Името „Dee“ значи Дигитално емоционално искуство (Digital Emotional Experience), а токму тоа е и неговата цел: да создаде уште посилна врска меѓу луѓето и нивните автомобили во иднина.

Навистина, по бројот на иновации и технологии кои ги носи овој концепт, не сме сигурни дали оваа посилна врска меѓу автомобилите и луѓето последователно ќе значи значително послаба врска помеѓу луѓето и реалноста околу нив. Имено, идните дигитални функции ќе го надминат нивото на гласовна контрола и системите за помош на возачот со кои сме запознаени денес.

Така, BMW i Vision Dee претставува „Head-Up-Display“ што се протега низ целата ширина на шофершајбната, обезбедувајќи увид во уредувањето на следната генерација возила. Од 2025 година наваму, оваа иновација ќе биде достапна во моделите на новата генерација на BMW. Исто така, значително подобрена е и претходно претставената технологија за менување на бојата на каросеријата.

BMW Mixed Reality Slider: во виртуелниот свет во пет чекори

BMW Mixed Reality Slider, во комбинација со напредниот Head-up Display, го претставува дигиталниот врв и централната контрола на работата во BMW i Vision Dee . Користејќи shy-tech сензори на контролната табла, возачите можат сами да одлучат колку дигитална содржина сакаат да видат на напредниот Head-Up дисплеј. Изборот во пет чекори се движи од аналогни, преку информации поврзани со возењето, до содржината на комуникацискиот систем, до проекција на проширена реалност, па сè до влегување во виртуелни светови. Паралелно, затемнетите прозорци може да се користат и за постепено намалување на реалноста. Измешаната реалност може да се доживее во BMW i Vision Dee на извонреден начин кој вклучува различни сетила без потреба од дополнителни алатки, создавајќи нова димензија на уживање во возењето за корисникот.

Напреден BMW Head-Up Display: во NEUE CLASS од 2025 година

Групацијата BMW е позната во автомобилскиот сектор како пионер за Head-Up-Display системите и систематски ја усовршува оваа технологија во последните две децении. Во BMW i Vision Dee, проекцијата низ целата ширина на шофершајбната овозможува прикажување на информациите на најголемата можна површина – која станува препознатлива како дисплеј само кога ќе се активира. На овој начин, BMW Group го демонстрира огромниот потенцијал на технологијата за проекција, а BMW i Vision Dee визуелизира како напредниот Head-Up-Display може да се користи и во иднина за приказ и концепт на работа.

Стандардната сериска верзија на Head-up-Display на BMW што се протега низ целата ширина на шофершајбната ќе се користи во моделите NEUE KLASSE од 2025 година наваму.

Редуциран дизајн – внатре и надвор

Дизајнот на BMW i Vision Dee е намерно намален и поедноставен за да се фокусира вниманието на дигиталното искуство и ДНК-та на брендот BMW. Надворешноста е дефинирана со класичниот дизајн на 3-волуменска лимузина кој е јадрото на брендот BMW. Традиционалните дизајнерски елементи како бубрежната решетка на BMW, двојните кружни фарови и Hofmeister прегибот се повторно замислени, со физички икони кои ги заменуваат аналогните елементи. Ова му дава на концептот BMW i Vision Dee дигитален, но човечки карактер.

Сценарио за добредојде со гласовни и физички икони

Дигиталното искуство веќе започнува надвор од возилото, со персонализирано сценарио за добредојде кое комбинира графички елементи, светлосни и звучни ефекти. Природниот јазик служи како наједноставна, најинтуитивна форма на интеракција, овозможувајќи совршено разбирање помеѓу луѓето и нивните возила. Предните светла и затворената бубрежна решетка на BMW, исто така, формираат спој на физичкото и дигиталното на униформирана површина, дозволувајќи му на возилото да произведува различни „изрази на лицето“. Ова значи дека BMW i Vision Dee може да разговара со луѓе и, во исто време, визуелно да изрази расположенија како што се радост, зачуденост или одобрување. BMW i Vision Dee може да ја проектира сликата на аватарот на возачот на страничниот прозорец за дополнително да го персонализира сценариото за добредојде.

Светска премиера за технологијата E Ink во целосна боја

По спектакуларното деби на BMW iX Flow Featuring E Ink на CES 2022, BMW Group сега ја претставува верзија на E Ink технологијата во BMW i Vision Dee која ќе се користи како надворешна обвивка на возилото за прв пат во светот.

Наместо едноставно да се менува помеѓу црно и бело, BMW i Vision Dee сега прикажува повеќебојна надворешност која е целосно променлива и индивидуално се конфигурира. Е-хартиената фолија на партнерот на BMW Group, E Ink, се нанесува на телото за да се создаде овој магичен приказ на бои. Може да се прикажат до 32 бои.

Површината на каросеријата на BMW i Vision Dee е поделена на 240 E Ink сегменти, од кои секој е индивидуално контролиран. Ова овозможува речиси бесконечна разновидност на обрасци да се генерираат и да се менуваат во рок од неколку секунди.

Уште една пресвртница на патот до NEUE KLASSE

Иднината на BMW Group е електрична, кружна и дигитална. BMW i Vision Dee го претставува дигиталниот аспект на ова трио и ќе биде уште една пресвртница на патот кон следната генерација на возила, NEUE KLASSE.

Групацијата BMW ќе обезбеди дополнителни увиди и увид во револуционерниот концепт на возилата NEUE CLASS во текот на 2023 година.