Кинескиот извоз во Русија опадна за прв пат од почетокот на војната

Кинескиот извоз во Русија минатиот месец падна за прв пат од почетокот на војната во Украина во 2022 година, покажуваат податоците на кинеската царина.

Промената дојде откако кинеските компании се преселија да ги избегнат секундарните санкции што администрацијата на Бајден ги воведе за да ги притисне индустриите за кои се смета дека го поддржуваат рускиот воен синџир на снабдување.

Претходно трговијата меѓу соседите се искачи на нови височини по инвазијата на рускиот претседател Владимир Путин на 24 февруари 2022 година.

Ова ја поткрепи изолираната руска економија за време на војната во услови на рушење на западните санкции, но исто така ја направи земјата уште позависна од Кина.

Трговијата меѓу Русија и Кина се искачи на 240 милијарди долари минатата година поради увозот на руска нафта и кинескиот извоз на електроника, возила и машини, што е зголемување од 50 милијарди долари во однос на рекордната трговска размена во 2022 година.

Статистиката на Генералната управа на Царинската управа на Кина за минатиот месец, сепак, покажа голем пад од 15,7 отсто во споредба со март 2023 година.

Падот дојде откако се поголем број големи кинески банки почнаа да ги ограничуваат плаќањата во кинески јуани од руските трговци.

Русија повеќе се потпира на јуанот за да води меѓународна трговија откако земјата беше блокирана од глобалниот платен систем „SWIFT“ набргу откако ја започна својата инвазија. Ова ја остави Москва да не може да ја реши трговијата во долари.

Податоците на кинеската царина за март, исто така, покажаа дека, за прв пат од крајот на 2022 година, кинескиот извоз на машинска опрема, сега предмет на секундарни санкции на САД, падна.

„Заканата од секундарни санкции на САД е најсериозен предизвик за билатералната трговија од почетокот на санкциите и е директна закана за економската стабилност на Русија доколку не се реши во рок од неколку месеци“, вели Крис Вифер во изјава за „Newsweek“, извршен директор на фирмата за политичка анализа и проценка на ризикот.

Сепак, Вифер рече дека очекува Москва и Пекинг да најдат начин да ја заобиколат заканата од санкции.

„Политичките и стратешките односи меѓу Русија и Кина се премногу важни за двете влади да не изнајдат решение“, рече Вифер.

Русија е примарен извозен пазар за кинески автомобили и сè повеќе дестинација за кинески стоки за широка потрошувачка.

Меѓувреме, „Русија ја снабдува Кина со евтина нафта и гас, јаглен, индустриски метали и, во последниве години, пченица и друго земјоделство“, рече Вифер. „Тоа го прави и преку безбедни копнени патишта кои би можеле да бидат важни во случај на иден судир со САД и нивната моќна морнарица.

За време на нејзината посета на Кина овој месец, американската министерка за финансии Џенет Јелен го предупреди нејзиниот кинески колега, Хе Лифенг, дека ќе има „значајни последици“ за кинеските компании кои и помагаат на Русија во нејзината војна против Украина.

 

Почитуван читателу,

Нашиот пристап до веб содржините е бесплатен, затоа што веруваме во еднаквост при информирањето, без оглед дали некој може да плати или не. Затоа, за да продолжиме со нашата работа, бараме поддршка од нашата заедница на читатели со финансиско поддржување на Слободен печат. Станете член на Слободен печат за да ги помогнете капацитетите кои ќе ни овозможат долгорочна и квалитетна испорака на информации и ЗАЕДНО да обезбедиме слободен и независен глас кој ќе биде СЕКОГАШ НА СТРАНАТА НА НАРОДОТ.

ПОДДРЖЕТЕ ГО СЛОБОДЕН ПЕЧАТ.
СО ПОЧЕТНА СУМА ОД 60 ДЕНАРИ

Видео на денот