Протечени документи обелоденија: Гугл му плаќал на Епл вртоглава сума за да биде стандарден прелистувач во Safari

157

Google, или нејзината матична компанија Alphabet, му платила на Apple 20 милијарди долари во текот на 2022 година за да продолжи да биде стандарден пребарувач за производите со брендот Apple.

Договорот меѓу двата технолошки гиганти е во центарот на историскиот случај, во кој антимонополските власти тврдат дека Google незаконски го монополизирал пазарот за онлајн пребарување и поврзаното рекламирање. Министерството за правда и Гугл ќе понудат завршни зборови денеска и утре, а одлуката се очекува подоцна оваа година, според новооткриените судски документи во антимонополската тужба на Министерството за правда против Гугл.

Google и Apple се надеваа дека ќе го заштитат износот на исплатата од јавно обелоденување. На судењето минатата есен, директорите на Apple сведочеа дека Google платил „милијарди“, без да наведат точна бројка. Сведокот на Google подоцна случајно откри дека Google плаќа 36% од приходите што ги заработува од рекламите за пребарување на Apple.

Судските документи ја означуваат првата јавна потврда на податоците од страна на потпретседателот на услугите на Apple, Еди Кју. Ниту една компанија не открива такви бројки во своите документи за хартии од вредност. Документите, исто така, ја открија важноста на плаќањата за крајната линија на Apple. На пример, во 2020 година, плаќањата на Google кон Apple сочинуваа 17,5% од оперативниот приход на производителот на iPhone.

Договорот на Apple е најважниот од стандардните зделки на Giuglo, бидејќи го поставува пребарувачот за најкористениот паметен телефон во САД.

Apple првпат се согласи да го користи Google бесплатно во прелистувачот Safari во 2002 година. Но, компаниите подоцна одлучија да ги споделат приходите од рекламирањето за пребарување. До мај 2021 година, тоа значеше дека Google му плаќаше на Apple повеќе од 1 милијарда долари месечно за стандардниот статус, велат обвинителите во поднесувањето.

Мајкрософт, кој управува со конкурентниот пребарувач Бинг, постојано се обидуваше да го одврати Apple од односите со Гугл. Компанијата понуди да сподели 90% од приходите од рекламирање со Apple за да го направи Bing стандардно во Safari, според судските документи. Тие бројки исто така не беа објавени претходно.