Авиопревозниците од поранешна Југославија во првиот квартал превезле над 1,1 милион патници


Трите преостанати национални авиокомпании од поранешна Југославија – Ер Србија, Кроација ерлајнс и Ер Монтенегро – превезоа вкупно повеќе од 1,1 милион патници во текот на првиот квартал од 2024 година.

Бројката претставува зголемување од речиси 11 отсто во споредба со истиот период минатата година, известува Екс Ју авијација (Ex Yu aviation).

Ер Србија сочинува нешто повеќе од 66 отсто од тие патници, а на второ место е Кроација ерлајнс со речиси 29 отсто од патниците. Во споредба со 2019 година пред пандемијата, српската авиокомпанија ги надмина своите резултати пред пандемијата, додека нејзиниот хрватски пандан сè уште е на 93,1 отсто од бројот на транспортирани пред Ковид.

Од друга страна, Ер Монтенегро сè уште е далеку од бројот на патници што ги постигна поранешната национална авиокомпанија на Црна Гора, Монтенегро ерлајнс, која прогласи банкрот во декември 2020 година. Во текот на првиот квартал од 2019 година, Монтенегро ерлајнс имаше 87.569 патници.

Ер Србија превезе над 750.000 патници во текот на првиот квартал од 2024 година, што го означи својот најсилен почеток на годината од ребрендирањето во 2013 година. Иако авиокомпанијата не го објави својот просечен фактор на оптоварување, врз основа на расположливиот капацитет на седиштата во првиот квартал, се проценува дека изнесува околу 70 отсто. Во текот на првиот квартал најмногу капацитет обезбеди Подгорица, по што следат Истанбул, Москва, Цирих, Париз и Атина. Српската авиокомпанија очекува да го собори годишниот рекорд на ЈАТ, југословенската авиокомпанија од 1987 година, кога превезуваше 4.531.000 патници, или оваа година или во 2025 година. Својот милионити патник во 2024 година го превезе на 25 април, потсетува Екс Ју авијација.

Во првиот квартал Кроација ерлајнс превезе 321.936 патници, што е пад од 6,9 отсто во однос на предпандемиската 2019 година, но повеќе од 6,1 отсто во однос на минатата година, со дополнителни 13.499 патници. Оваа авиокомпанија примила 234.987 патници на меѓународни летови, 85.593 на домашни летови и 1.356 патници на чартер летови. Во текот на првиот квартал имаше најмногу расположлив капацитет за услугите кон Франкфурт, а потоа следат Минхен, Цирих, Амстердам, Копенхаген и Сараево. Просечниот фактор на оптоварување на кабината во првиот квартал од 2024 година изнесува 59,7%, што е за 9 процентни поени помалку во однос на 2019 година и намалување од 1,6 отсто во однос на минатата година.

Ер Монтенегро во првиот квартал годинава превезе 54.500 патници, што е за околу 2.500 патници помалку од истиот период лани. Превозникот го обвини резултатот на намалената побарувачка за својата линија Подгорица-Истанбул, откако Пегасус Ерлајнс влезе на линијата. Турскиот превозник оттогаш беше принуден да ги прекине летовите меѓу двата града. Ер Монтенегро имаше најмногу расположлив капацитет за Белград, а потоа следат Истанбул, Љубљана, Рим и Цирих. Иако авиокомпанијата не го објави својот просечен фактор на оптоварување во кабината, врз основа на расположливиот капацитет на седиштата во текот на првиот квартал, се проценува дека тој лебдел околу 60 отсто.