Наскоро доаѓа најголемиот авион во историјата | Има волумен на три олимписки базени | Видео

169

Американската енергетска компанија „Radia“ од Colorado го развива најголемиот авион во историјата на авијацијата, сето тоа како дел од борбата против енергетската криза.

Мисијата на авионот WindRunner ќе биде да испорача гигантски лопатки долги околу 100 метри директно до турбините на ветер.

Компанијата вели дека авионот ќе лета на одржливо гориво и ќе му треба обична земјана писта или од чакал за да слета. Ќе може да слета на писта долга само 1.800 метри, што не може да го направи ниту еден друг голем комерцијален авион.

Инженерството, сепак, не е револуционерно. Radia вели дека се фокусирале на постоечката технологија и безбедност, користејќи, каде што е применливо, докажани материјали за авиони, компоненти и техники на производство одобрени од Федералната управа за авијација на САД (FAA).

Импресивни димензии

Кога станува збор за димензиите, WindRunner навистина го одзема здивот. Ќе има товарен простор од 7.700m³, што е доволно да се наполнат речиси три олимписки базени. Со други зборови, тоа е 12 пати поголемо од обемот на Боинг 747-400.

WindRunner ќе биде долг 108 m, што значи дека ќе биде 39 m подолг од Boeing 747-400. Распонот на крилата ќе биде неверојатни 80 m. Тоа е како да поставите четири стази за куглање една до друга.

Новиот американски гигант така ќе го надмине украинскиот Antonov An-225, најтешкиот авион во историјата, кој е уништен на почетокот на руската инвазија, при руското гранатирање на украинскиот аеродром Хостомел, недалеку од Киев, на 27 февруари. 2022 година.

Моќни и профитабилни турбини на ветер

Целта е да се започне со брза и добро изградена флота која ги исполнува стандардите на воздухопловната индустрија. Некои извештаи на онлајн медиумите споменуваат комерцијални операции уште во 2027 година, но сè уште не е потврдена временската рамка на веб-страницата на радио компанијата.

Radia се потпира на проценките на истражувачката организација Bloomberg NEF дека до 2050 година ќе бидат потрошени до 10 трилиони долари на копнени ветерни електрани. Развојот на WindRunner ќе овозможи имплементација на проектот GigaWind, во кој партнерите на компанијата градат XXL турбини на ветер.

Лопатките на турбините на ветер обично се долги околу 70 метри, но Radia сака да развие лопатки долги 100 метри. Компанијата тврди дека таквите турбини би можеле да бидат два до три пати помоќни – и два до три пати попрофитабилни од денешните.

Секогаш кога WindRunner ќе лета за прв пат, тоа ќе биде навистина импресивен настан и историски момент.