Свиркач од „Boeing“: Не би се осмелил да летам во авион со трупот од ОВАА фабрика

од Vladimir Zorba

Авионските трупови направени од најголемиот добавувач на „Boeing“ редовно ја напуштаа фабриката со сериозни дефекти, според поранешен инспектор за квалитет во компанијата.

Сантијаго Паредес, кој работеше за Spirit AeroSystems во Канзас, изјави за Би-Би-Си дека често наоѓал до 200 дефекти на делови кои биле подготвени за испорака на „Boeing“.

Тој го доби прекарот „showstopper“ затоа што го забави производството кога се обидуваше да ги реши своите грижи, тврди тој. Spirit рече дека „категорично не се согласува“ со наводите.

„Ние енергично се браниме од неговите тврдења“, рече портпаролот на Spirit, кој останува најголемиот снабдувач на Boeing.

Паредес ги изнесе наводите против Spirit во ексклузивно интервју за Би-Би-Си и американската мрежа Си-Би-Ес, во кое го опиша она што рече дека го доживеал работејќи за компанијата помеѓу 2010 и 2022 година.

Тој беше навикнат да наоѓа „од 50 до 100,200“ дефекти во трупот на авионите, главните тела на авионите, кои требаше да му бидат доставени на „Boeing“.

„Најдов многу зглобови што недостасуваат, многу свиткани делови, понекогаш дури и делови што недостасуваат“, рече Паредес.

Boeing одби да го коментира случајот.

Spirit AeroSystems и Boeing се најдоа под интензивна контрола откако неискористената врата беше отстранета од сосема новиот 737 Max набргу по полетувањето во јануари, оставајќи отцепена дупка на страната на авионот.

Според истражителите, вратите првично биле инсталирани од Spirit, но потоа биле отстранети од техничарите на Boeing за да ги поправат неисправните навртки.

Инцидентот го поттикна американскиот регулатор, Федералната управа за авијација, да започне преглед на производствените практики во двете компании. Тој откри повеќе случаи кога компаниите не се придржувале до практиките за контрола на производството.

Паредес изјави за Би-Би-Си дека некои од недостатоците што ги идентификувал додека бил во Spirit биле мали, но други биле посериозни. Тој исто така тврдеше дека бил под притисок да биде помалку ригорозен.

„Тие секогаш правеа врева зошто го најдов, зошто го гледам. Тие само сакаа да им биде испорачан производот. Тие не беа фокусирани на последиците од испраќањето лоши трупови. Тие беа фокусирани само на квоти за состаноци, распоред на состаноци, исполнување на буџетите… Ако бројките изгледаа добро, состојбата на трупот навистина не беше важна“, рече тој.

Многу од наводните искуства на Паредес во Spirit се дел од неговото сведочење во тужбата што ја покренаа незадоволни акционери против компанијата.

Сепак, тој во правните документи се нарекува едноставно како „Поранешен вработен 1“. Ова е прв пат Паредес, поранешен техничар на воздухопловните сили, јавно да зборува.

Друг поранешен ревизор за квалитет, Џош Дин, чии тврдења исто така требаше да бидат дел од тужбата, почина минатата недела откако се заразил со сериозна бактериска инфекција.

Во тужбата се обвинува компанијата дека намерно се обидува да прикрие сериозни и широко распространети дефекти во квалитетот и ги изложи акционерите на финансиски загуби кога тие дефекти ќе бидат откриени. Spirit рече дека не се согласува со наводите во тужбата.

Spirit беше дел од Boeing и остана главен снабдувач на производителот на авиони. Таа го гради трупот за секој 737 Max во својата фабрика во Вичита, Канзас, пред да ги испрати во сопствениот објект на Boeing во Рентон, во близина на Сиетл.

Исто така, прави големи делови за 787 Dreamliner.

Слични содржини