Автомобили
Изгледа дека електричните автомобили не се толку исплатливи
Во Македонија сè уште не полетале електричните автомобили. Одвреме-навреме на нашите патишта можете да видите хибрид или автомобил Тесла, но не можеме да кажеме дека тоа е честа појава. Од друга страна, во нешто поразвиените, да не зборуваме за побогатите земји, електричните автомобили се сè попопуларни и сопствениците се повеќе избираат да ги заменат традиционалните автомобили со електрични модели.
Има многу причини за тоа, од загадување на животната средина, до перформанси, до профитабилност. Сепак, новите макроекономски услови се одразија на цената на традиционалните горива, но и на електричната енергија, што доведе до интересен пресврт, пренесува FoxBusiness.
Електричните автомобили се во неволја
За прв пат по години, на сопствениците на традиционални автомобили им чини помалку гориво (електрична енергија) отколку сопствениците на електрични автомобили. Како што цените на горивото полека се нормализираат, цените по километар се на страната на традиционалните автомобили, вели аналитичарот на консултантската компанија Anderson Economic Group AEG.
Трошоците за возење 100 милји во автомобил на бензин/дизел се намалија за повеќе од 2 долари во октомври, ноември и декември 2022 година. половина од денот.
Анализата на трошоците на AEG ги разгледа основните енергетски трошоци за бензин, дизел и електрична енергија, како и патните такси, дополнителни трошоци направени од пумпи или полначи за електрични возила и трошоците за возење до пумпата. Трошоците се пресметани за возила кои надминуваат 20.000 километри годишно.
Бензинот и дизелот попрофитабилни
Анализата покажа дека во четвртиот квартал од 2022 година, типичниот возач на автомобил од средна класа во САД плаќал околу 7 долари гориво за својот автомобил за 100 километри возење. Тоа беше околу 20 центи поевтино од она што го плаќаше возачот на електричен автомобил од средна класа за струја за полнење на своето возило дома, и околу 2 долари помалку од она што го плаќаат возачите на електрични автомобили кога ги полнат своите возила на брзи полначи на пумпите.
Тажната вистина е дека, освен ако не возите скапи луксузни електрични автомобили, губите пари секој пат кога ќе полните во споредба со автомобилите на бензин/дизел, велат експертите.
/Benchmark
Автомобили
Гигантот оди во заслужена „пензија“: Audi R8 повеќе нема да се произведува
Во ноември минатата година Audi го прекина производството на моделот ТТ по 26 години и произведени над 660.000 примероци, а деновиве Audi го прекина производството на уште едно спортско купе – R8!
Да потсетиме дека првата генерација беше претставена во Париз на 30 септември 2006 година, додека втората генерација беше претставена во Женева во 2015 година.
Овој спортски модел во втората генерација не се продаваше повеќе од 4.000 примероци годишно, со 1.679 продадени примероци во 2021 година, а само 1.097 примероци во 2022 година.
Интересно е да се види дека во САД во текот на 2023 година овој модел доживеа раст на продажбата од дури 101 отсто, но продадени се само 631 примерок.
Најновиот пример е R8 Performance Quattro Edition Vegas Yellow во комбинација со 20-инчни алуминиумски тркала во бронзена боја. Секако, веќе подолго време се шпекулира за можен наследник, а доколку го има тој ќе има електричен погон.
/R.S
Автомобили
Директорот на BMW смета дека електричната автомобилска транзиција не може да им се наметне на клиентите
Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе, рече дека Европската унија треба да ги преиспита своите цели за емисија на CO2. Регулаторниот притисок врз производителите на автомобили за намалување на емисиите на CO2 се засилува следната година.
– Сметаме дека е клучна сеопфатна ревизија на законот за флота на CO2 во ЕУ – рече Зипсе за време на годишната конференција за резултати на компанијата, пишува Automotive News Europe.
БМВ објави дека ги намалила емисиите на CO2 од целата своја флота на просечно 20 отсто под потребната европска цел за 2023 година, според Review HAK.
Зипс рече дека заострувањето на целите за CO2, кои бараат 25 отсто намалување на емисиите од возниот парк на нови патнички автомобили што се продаваат во Европа, во споредба со бројките од 2021 година, ќе биде тешко за индустријата.
Групацијата Фолксваген, исто така, ја повика ЕУ да ги релаксира барањата. Повикот за ревизија го повтори и извршниот директор на Рено, Лука де Мео, во отвореното писмо до пратениците на ЕУ. Неуспехот да се усогласат со новите правила на ЕУ ќе предизвика казна од 95 евра (за производители на автомобили) за секое возило регистрирано во ЕУ, помножено годишно со секој g/km CO2 над целта.
Зипс рече дека БМВ е на пат да ги исполни построгите цели за 2025 година, бидејќи се залага за зголемување на производството на електрични возила на 20 отсто од вкупното производство. Минатата година, 15 отсто од глобалната продажба на BMW беа електрични, објави компанијата.
И покрај ставот на БМВ кон целта, Zipse предупреди на отпорот на клиентите кон политиките на Европската унија кои ги туркаат електричните автомобили.
– Тоа е бесплатна одлука на милиони клиенти – рече Зипсе.
– Тоа не е само како енергетска инфраструктура каде што можете да исклучите нешто со притискање на копче, а потоа нешто друго се случува автоматски.
Zipse алудира на фактот дека нешто не може да се присили на клиентите.
Извор: Revijahak.hr / Automotive News Europe
Автомобили
(ВИДЕО) Seat ги најави новите модели на „Ibiza и Aaron“ како и „Cupra“ до крајот на деценијата во Америка
На годишната прес-конференција, Seat ја потврди својата намера да го лансира брендот Cupra во Северна Америка до крајот на оваа деценија. Планот е прво да се претстави целосно електрична верзија на Formentor, веројатно базирана на следната генерација.
Планови се и за поголем електричен SUV кој ќе се произведува во Северна Америка, а Seat накратко соопшти дека неименуваниот модел ќе се произведува во Мексико.
Главниот извршен директор на Seat и Cupra, Вејн Грифитс, вели дека автомобилите ќе се продаваат преку „нов модел на дистрибуција“, но не даде детали. Дополнително, компактниот модел Leon ќе претрпи редизајн во наредните месеци, додека Ibiza и Arona ќе доживеат уште еден рестајлинг во текот на 2025 година. Исто така, планот е за изменета Ateca.
Cupra оваа година ќе го лансира целосно електричниот Tavascan, а најавен е и хибридниот Terramar. Равал ќе пристигне следната година, како почетен модел на марката и како еквивалент на Cupra на електричниот градски хечбек ID.2 на Volkswagen.
Оперативна добивка на Seat S.A. патем, во 2023 година достигна рекордни 625 милиони евра.
Сеат С.А. минатата година испорача 519.176 возила (385.592 во 2022 година), што е раст од 35,3 отсто. Брендот Cupra имаше 230.739 испораки, што е раст од 50,9 отсто во однос на 2022 година (152.896). Seat ја заврши 2023 година со 288.437 испораки (232.696 во 2022 година, раст од 24,0 проценти).
Имено, за време на својата годишна прес-конференција, Seat ни даде прв поглед на рестилизираните модели на Ibiza и Arona кои пристигнуваат следната година.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (27 март)
-
Култура2 дена
В сабота во Манастирот Св. Великомаченик Георгиј Победоносец во с. Рајчица ќе пристигне икона на Светиот Георгиј Победоносец, покана до сите верници да присуствуваат на духовното славје
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за четврток (28 март)
-
Македонија1 ден
Викендов започнува летното сметање на време, ноќта во недела стрелките на часовникот ги поместуваме еден час по напред
-
Кичево1 ден
ССНМ во Кичево организира работен состанок со новинари од локални медиуми
-
Спорт1 ден
Нова победа на македонската репрезентација до 18 години на силниот меѓународен турнир „Анталија Куп 2024″
-
Lifestyle1 ден
Дали знаете што значи WC?
-
Мобилни уреди2 дена
На голема врата со 4G поддршка се враќа легендарниот „Nokia 3210“